HPE بتازگی امن ترین سرورهای دنیا را تولید کرده است

23 خرداد 1396      0 دیدگاه

شرکت HPE بتازگی امنترین سرورهای دنیا را با پرده برداری از سری جدید سرورهای ProLiant خود (سری G10) معرفی کرد. HPE اولین سازنده ای است که امنیت را بصورت سخت افزاری (استفاده از چیپ امنیتی) وارد سرورهای خود کرد تا بتواند با حمله هایی که فریم ور دستگاه های رو نشانه می گیرند مقابله کند. این حمله یکی از بزرگترین مشکلاتی است که امروزه سازمان های بزرگ و کوچک و حتی دولت ها با آن روبرو می شوند. همزمان با این اقدام جدید، شرکت HPE پیشرفت هایی را در صنعت زیرساخت های بر پایه نرم افزار یا software-defined infrastructure معرفی کرد که می تواند تحولی بزرگ از نظر اقتصادی و سرعت در صنعت فناوری اطلاعات بوجود آورد.
حملات سایبری بصورت قابل ملاحظه در حال افزایش هستند و هکرها نیز با توان بالاتر و روش های بسیار پیچیده تری دست به اینگونه اقدامات می زنند. بخش بزرگی از نقض های امنیتی و آسیب پذیری ها به حملات بر روی فریم ور ها در اصل سیستم عامل سخت افزارها می باشند اختصاص داده می شود. گزارش سازمان کنترل و ممیزی امنیت اطلاعات (ISACA) نشان می دهد، بیشتر از 50 درصد کارشناسان امنیت سایبری حداقل یک باز گزارش آلودگی به بد افزار هایی را که فریم ور ها رو مورد حمله قرار می دهند را در سال 2016 اعلام کرده اند.
شرکت HPE پاسخ خود را به این مشکلات با توسعه دادن سیستم silicon root of trust که یک ارتباط اختصاصی میان چیپ امنیتی قرار گرفته شده بر روی برد اصلی و چیپ iLO جهت اطمینان از عدم پردازش نسخه های فریم ور مشکوک و در معرض خطر می باشد را روانه بازار کرد. ساخت این روش حفظ امینت بصورت مستقیم بر روی چیپ های سیلیکونی ضریب امنیتی بسیار بالایی را برای سرورها در مقابله با حملات سایبری به ارمغان می آورد و سرورها در صورت بروز اشکال در فریم ور یا تشخیص موارد امنیتی بصورت خودکار از نسخه های امن قبلی استفاده می کنند.

HP-اچ پی

 


به اشتراک بگذارید :

ترجمه: مهندس امیر قربانعلی

کلمات کلیدی
  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، خ فرزان شرقی، پ 33

  • تلفن ویژه: 43672 (9821+) 88193969 (9821+)
  • ایمیل: info@mania-co.com