تنها، شرکتهاي داراي نماد گارانتي مي توانند خدمات دهند

30 آذر 1395      0 دیدگاه

شرکت آداک فن آوری مانیا

نشست خبري اتحاديه فناوران با موضوعيت نماد گارانتي در بيست و دومين دوره نمايشگاه الکامپ با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.
ميرمهدي رييس اتحاديه فناوران با بيان اين که اتحاديه از سال ۹۲ ساماندهي خدمات پس از فروش را پيگيري کرده است اظهار داشت: آيين نامه خدمات پس از فروش در پايان سال ۹۳آماده شد و به سازمان حمايت از مصرفکننده ارسال شد و با انعقاد قرارداد با اين سازمان بازرسي و نظارت بر خدمات پس از فروش توسط اتحاديه آغاز گردید.
وي افزود:براي اجرايي شدن بحث ساماندهي و نظارت بر خدمات پس از فروش کارگروهي تشکيل شد و اين کارگروه شروع به ارزيابي و مميزي کرد. ۵۰ شرکت ،مجوز خدمات پس از فروش را توسط اين کارگروه دريافت کردند.
رييس اتحاديه فناوران با بيان اين که سازمان حمايت از مصرف کنندگان ، براي اين تعداد شرکت، مجوز هاي لازم را صادر کرده است ابراز داشت: از شرکتهايي که نماد را دريافت کردند کار گروهي براي ارزيابي بازار تشکيل داديم.
وي جلوگيري از قاچاق کالا ، اطمينان از اصالت کالا، رعايت حقوق مصرف کننده و کنترل بازار آي تي که پيش از اين با ظهور گارانتيهاي نامعتبر که بازار و اصالت بازار را تحت شعاع قرار داده بودند را از اهداف ايجاد نماد گارانتي برشمرد و اظهار داشت:
از سال آينده (۱۳۹۶) تمامي شرکتهايي که اين نماد را دريافت مي کنند حق ارائه سرويس خدمات پس از فروش در ايران را دارند و با برچيده شدن گارانتيهاي غير معتبر اصالت بازار به صنف آي تي برگشت داده مي شود.
مير مهدي با بيان اين که مجوز صادر شده يکساله است گفت: ميزان توانمندي و ارايه خدمات به مصرف کننده، گستردگي خدمات پس از فروش در سطح کشور و ميزان توانمندي سخت افزاري و نرم افزاري از شاخصههايي بوده است که در ارزيابي و اعطاي مجوز نقش داشته اند.
وي در ادامه با بيان اين که ۹۸ درصد قاچاق در محصولات آي تي در سايتهاي فروش مجازي ديده مي شوند اظهار داشت:سايتهاي فروشگاهي از سال ۱۳۹۵ زير نظر اتاق اصناف فعاليت مي کنند و از بالغ بر ۸۰۰۰ سايت فروشگاهي تنها تعداد کمي از آن ها مجوز دريافت کرده اند.


به اشتراک بگذارید :
  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، خ فرزان شرقی، پ 33

  • تلفن ویژه: 43672 (9821+) 88193969 (9821+)
  • ایمیل: info@mania-co.com