ریز رایانه اچ پی مینی باعث خجالت مک مینی شد

27 آبان 1395      0 دیدگاه

ریز رایانه های اچ پی مینی HP Z2 MINI

اچ پی از زد 2 مینی، ریز رایانه ای که به قطعات رده کامپیوترهای ایستگاه کاری مجهز است رونمایی کرد. از جمله این قطعات می توان به پردازنده Xeon اینتل، پردازنده های گرافیکی موبایلی M620 انویدیا کوادرو و بهره گیری از تکنولوژی M.2 SSD اشاره کرد. این دستگاه قادر است انرژی را در یک قاب 2.3 اینچی فشرده کند که به گفته اچ پی، 90 درصد کوچک تر از یک رایانه سنتی تجاری ست. در ادامه خبر با تک شات همراه باشید.

HP Z2 Mini دو برابر قدرتمند تر از هر ریز رایانه دیگری در بازار است که اجازه می دهد مدل اولیه تا 6 صفحه نمایش را پوشش دهد. این دستگاه 63 درصد کم سر و صدا تر از ریز رایانه های تجاری اچ پی ست چرا که در آن از سیستم شخصی سازی شده خنک کننده بکار گرفته شده است. این تولید کننده با بیان مهندسی توضیح می دهد:
مدل هشت ضلعی زد 2 مینی منحصر به فردترین ایستگاه کاری طراحی شده در تاریخ فعالیت 35 ساله اچ پی در زمینه تولید رایانه های ایستگاه کاری ست. اچ پی توانسته کاربران CAD، طراحی، گرافیک و 3D را هدف قرار دهد اگرچه به نظر می رسد که در برخی از تنظیمات نیز ابزار گیم مناسبی گنجانده شده است.

شرکت آداک فن آوری مانیا-اخبار ای تی-تجهیزات سخت افزار اچ پی HP hp

از لحاظ مشخصات نیز می توان به رم 32 گیگابایت DDR4، یک درایو HP Z Turbo به همراه M.2 SSD با سرعت خواندن بیش از 1 گیگابایت و ظرفیت 1.5 ترابایت اشاره کرد. کاربران می توانند یک پردازنده اینتل Core i3، Core i5 یا Core i7 انتخاب کنند و یا با پرداخت هزینه بالاتری از بین خانواده Xeon E3-1200v5 اینتل انتخاب کنند که معمولاً در سرورها و کامپیوترهای ایستگاه کاری به کار می رود.

گزینه بعدی پردازنده گرافیکی M620 Quadro موبایلی انویدیا به همراه 2 گیگابایت رم خواهد بود که در ایستگاه کاری به کار گرفته می شود و رسماً برای اپلیکیشن های پرو مثل اتوکد و 3D مکس تایید شده است. اگرچه این محصول با معیارهای VR Ready انویدیا سازگار نیست بنابراین مجوز کار با Oculus Rift و یا اچ تی سی Viv را دریافت نکرده است و احتمالاً در نهایت عملکرد متوسطی در زمینه گیم ارایه می دهد.

شرکت آداک فن آوری مانیا-محصولات اچ پی HP hp اح

زد 2 مینی برخی از قابلیت های دیگر در بر ندارد. در حالی که USB نوع C در این دستگاه وجود دارد اما پورت Thunderbolt 3 در آن دیده نمی شود و قابلیت های درایو را برای ادیت کنندگان ویدیو محدود می کند. همینطور سه محفظه DisplayPort وجود دارد اما پورت HDMI را شامل نشده است.

قیمت این کامپیوترهای فشرده نیز از 699 دلار شروع می شود که احتمالا با مشخصاتی مثل Core i3 اینتل ارایه می شود و گرافیک پیشرفته ای ندارد. اچ پی اعلام نکرده است که مدل Xeon/NVIDIA با چه قیمتی ارایه خواهد شد اما احتمالاً به دو برابر قیمت مدل اولیه فروخته خواهد شد. اگر شما نیز در بازار به دنبال یک کامپیوتر کوچک و قدرتمند می گردید و از انتظار برای عرضه مک مینی بعدی خسته شده اید، این محصول می تواند بهترین گزینه باشد. به گفته اچ پی این کامپیوتر کوچک در ماه دسامبر به بازار عرضه خواهد شد.


به اشتراک بگذارید :

منبع : تک شات

  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، خ فرزان شرقی، پ 33

  • تلفن ویژه: 43672 (9821+) 88193969 (9821+)
  • ایمیل: info@mania-co.com