سیستم ناوبری اروپایی گالیله شروع بکار کرد

28 آذر 1395      1 دیدگاه

آداک فن آوری مانیا-سیستم ناوبری اروپا گالیله

بالاخره بعد از 17 سال و به رغم شکست های بسیار و صرف هزینه های سرسام آور، سیستم ناوبری اروپایی گالیله در پنج شنبه هفته گذشته با شعار «بهترین سیستم مکان یابی برای همیشه» شروع به کار کرد.
سرویس اولیه برای کاربران همه دنیا در گوشی های هوشمند و سیستم های ناوبری که میکروچیپ های گالیله را نصب کرده باشند، به رایگان قابل استفاده است.
بنابر اعلام کمیسیون اروپا که منابع مالی پروژه را تأمین کرده است، بعضی از سیستم تنها نیاز به یک به روزرسانی ساده برای شروع به کار با سیستم ناوبری گالیله دارند.
معاون رئیس جمهور کمیسیون اروپا، ماروس سفکوویچ در روز راه اندازی گفت: « گالیله بومی سازی جغرافیایی را با دقت ده برابر افزایش می دهد».
امروز مردم دنیا به طور فزاینده ای به سیستم های ناوبری وابسته شده اند، به طوری که برای یافتن داروخانه ها، جای پارک، مسیر یابی تعطیلات، ردیابی سالمندان آلزایمری و پیدا کردن ماشین های پارک شده از سیستم های ناوبری استفاده می شود.
با 18 ماهاواره ای که امروز گالیله در فاصله ای دور در فضا دارد، ممکن است در ابتدا سیگنال ها کمی نا امید کننده باشند، به همین دلیل سیستم آمریکایی GPS به گالیله در بهبود عملکرد کمک خواهد کرد. این مسئله در آینده با مدارگردهایی که در فاصله 23222 کیلومتری از سطح زمین در شبکه مستقر شده اند، بهبود خواهد یافت و عملاً گالیله مستقل تر و قوی تر خواهد شد.
والدین مغرور گالیله - سازمان فضایی اروپا و کمیسیون اروپا - اظهار کرده اند که تا سال 2020 گالیله باید کاملاً کاربردی شده باشد و بتواند اطلاعات زمانی و موقعیت یابی را با دقت بالا مخابره کند.
سیستم رایگان گالیله می تواند یک موقعیت را با دقت خطای 1 متر مشخص کند که این یه پیشرفت چشمگیر در برابر GPS آمریکایی و گلوناس روسی با دقت خطای چند متری است.

اولویت های استراتژیک
چنین سطحی از دقت برای ماشین های بدون راننده و نیروگاه های هسته ای بسیار ارزشمند خواهد بود.
وبسایت گالیله اظهار کرده است که «پس از راه اندازی سیستم فانوس دریایی گالیله عملیات جستجو و نجات برای افرادی که در دریا و یا کوهستان گم شده اند از زمان میانگین 3 ساعت به ده دقیقه کاهش پیدا می کند»
سیگنال های گالیله قرار است است به مناطقی که تا به امروز توسط سیستم های ناوبری در دسترس نبوده اند برسد ، مناطقی مثل داخل تونل ها و یا مسیرهای که در آن برج های بلند سپر ضد رادیویی برای ماهواره هایی که در افق حرکت می کنند، ساخته اند.
همچنین سیستم غیرنظامی گالیله امنیت خاطر بیشتری را برای اروپا فراهم کرده است، زیرا وابستگی به دو سیستم نظامی GPS و گلوناس که هیچ تضمینی را برای ارائه سرویس در مواقع لازم ندارند، کاهش داده است.
نام پروژه از ستاره شناس به نام ایتالیایی، گالیله گرفته شده است و بودجه اولیه این پروژه با مبلغی بالغ بر 3 بیلیون یورو در سال 2008 تأمین شد.
با پرتاپ اشتباه دو ماهواره به مدار در سال 2014 گالیله بودجه خود را 10 بیلیون یورو تا سال 2020 پیش بینی کرده است.
کمیسیون اروپا انتظار دارد گالیله در 20 سال اولیه عمر خود 90 بیلیون یورو سود به اتحادیه اروپا تزریق کند. امروزه 10 درصد از تولید ناخالص داخلی اروپا وابسته به سیستم های ناوبری ماهواره ای است که پیش بینی میشود این رقم تا سال 2030 به 30 درصد افزایش یابد.
گالیله نسبت به جی پی اس و گلوناس ماهواره های بیشتری دارد و این امر به سیستم در حمل اطلاعات بیشتر و سیگنال بهتر کمک می کند.
لیستی از محصولات فعال گالیله در این لینک قابل مشاهده است: www.useGalileo.eu


به اشتراک بگذارید :

منبع : فرانسه 24

حمیدرضا عباسی / آداک فن آوری مانیا

رضا | 28 آذر 1395 ساعت 12:55

ممنون، بسیار عالی بود

  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، خ فرزان شرقی، پ 33

  • تلفن ویژه: 43672 (9821+) 88193969 (9821+)
  • ایمیل: info@mania-co.com