لینوس توروالدز 163 دلیل برای عرضه دیرهنگام نسخه جدید لینوکس دارد!

21 آذر 1395      0 دیدگاه

شرکت آداک فن آوری مانیا-لینوکس

لینوس توروالدز گفته است اگر دنیا به نسخه جدید و منحصر به فردی از لینوکس نیاز دارد، باید یک هفته صبر کند تا او فرصت کافی برای عرضه آن‌را در اختیار داشته باشد. در حال حاضر هشتمین نسخه کاندیدای لینوکس نسخه 4.9-rc8 در سایت kernel.org برای دانلود عموم کاربران آپلود شده است.
شاهزاده دنیای لینوکس در این ارتباط گفته است: «اتفاق خاص یا بدی رخ نداده است، با این وجود یکسری مسائل باید مورد بررسی قرار می‌گرفتند تا همه چیز به خوبی به پیش برود.» توروالدز نزدیک به 163 باگ کوچک را در نسخه جدیدی که قرار است منتشر شود برطرف کرده و یکسری ویژگی‌ها را ادغام‌ کرده است. مجموعه مشکلات مربوط به شبکه‌بندی، خطاهای مربوط به مسیریابی، مشکلات مربوط به یکسری از درایورها برطرف شدند و همچنین یکسری وصله‌های کوچک در ارتباط با هسته لینوکس اعمال شدند. انتظار می‌رود نسخه جدید و رسمی لینوکس در هفته جاری عرضه شود.

اگر نسخه 4.9 در هفته جاری عرضه شود، به احتمال زیاد این بدان معنا است که نسخه 4.10 یک چرخه توسعه طولانی مدت را تجربه خواهد کرد. با این تفاسیر به نظر می‌رسد تا پیش از مارس 2017 نباید منتظر نسخه 4.10 لینوکس باشیم. کرنل جدیدی که قرار است، عرضه شود، بزرگ‌ترین تغییرات را تجربه خواهد کرد.

توروالدز گفته است: «نسخه جدید با پشتیبانی طولانی مدت (LTS) عرضه خواهد شد.» نسخه 4.8 لینوکس در مهرماه عرضه شد. از مهم‌ترین تغییراتی که در نسخه 4.9 شاهد آن خواهیم بود به پشتیبانی بهتر از پردازنده‌های ای‌ام‌دی، بهبود DRM اینتل، پشتیبانی بهتر از برد رزبرپای، پیاده‌سازی تغییراتی در Xen و KVM، پشتیبانی از حس‌گرهای سازگار با اینتل، پشتیبانی از کلید‌های محافظت از حافظه، تغییر p-state (مجموعه دستورالعمل‌هایی که برای تغییر پلکانی سرعت پردازنده مورد استفاده قرار می‌گیرد) برای بهبود عملکرد پردازنده اتم اینتل، بهبود kthread و... اشاره کرد.

برای دانلود نسخه کاندیدای لینوکس نسخه 4.9-rc8 به آدرس https://www.kernel.org مراجعه کنید.


به اشتراک بگذارید :

منبع : مجله شبکه

  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، خ فرزان شرقی، پ 33

  • تلفن ویژه: 43672 (9821+) 88193969 (9821+)
  • ایمیل: info@mania-co.com