وضعیت بازار ذخیره سازی اطلاعات در سه ماهه اول سال میلادی

20 خرداد 1395      0 دیدگاه

وضعیت بازار ذخیره سازی اطلاعات همچنان در حال کاهش در سه ماهه اول سال میلادی، بنا بر گزارش IDC / سوم ژوئن 2016

مجموع کاهش سود شرکت های سازنده تجهیزات ذخیره سازی اطلاعات در سه ماهه ابتدایی سال میلادی به   %7 رسید که این عدد با توجه به کاهشی که هر ساله در این بازار در حال وقوع است به عددی معادل 8 میلیارد دلار رسیده است. بر اساس گزارش IDC مجموع ظرفیت تحویل داده شده توسط سازنده های تجهیزات ذخیره سازی کاهش   %4 را نشان می دهد که معادل 27.8 exabytes می باشد.

همچنین رشد نرخ سود کارخانه های سازنده راهکارهای ذخیره سازی نیز که عمدتا محصولات انها به صورت مستقیم به مراکز داده بزرگ فروخته می شود نیز کاهش یافته و با توجه امتداد این کاهش در چند سال اخیر به مجموع   %39.9 معادل 681 میلیون دلار رسیده است.

اما در مقابل فروش سرورهای ذخیره سازی (سرورهایی که امکان اضافه کردن تعداد زیادی دیسک در انها وجود دارد) افزایش 2 درصدی را که معادل 2.1 میلیارد دلار می باشد را نشان می دهد. لازم بذکر است بازار ذخیره سازهای اکسترنال همچنان بزرگترین بازار در بین بازارهای ذخیره سازی بوده اما این بازار نیز با توجه به مجموع فروش 5.4 میلیارد دلاری کاهش 3.7 درصدی را نشان می دهد.

 

گزارش کلی بازار ذخیره سازی اطلاعات در سه ماهه اول سال میلادی

دو شرکت HP و EMC رقابت بسیار تنگاتنگی با یکدیگر جهت کسب رتبه اول بازار تجهیزات ذخیره سازی اطلاعات دارند این دو شرکت به ترتیب  %17.3 و  %16.4 از سهم بازار را در اختیار دارند و شرکت Dell با   %10.3 و پس از آن شرکت NetApp با   %7.9 قرار دارند.

گزارش بازار تولید کنندگان تجهیزات ذخیره سازی اطلاعات اکسترنال در سه ماهه اول سال میلادی

بدون شک شرکت EMC را با در اختیار داشتن   %24.9 از سهم این بازار می توان اصلی ترین تامین کننده این تجهیزات نامید و شرکت NetApp با   %11.9 در جایگاه دوم قرار دارد. HPE و Hitachi نیز به ترتیب با در اختیار داشتن   %9.9 و  %9.2 مشترکا در جایگاه سوم قرار دارند و شرکت های IBM و Dell به ترتیب با   %7.9 و %6.9 رقابت سختی را برای قرار گرفتن در بین 5 رقیب اصلی این بازار دنبال می کنند.

 

 


به اشتراک بگذارید :

منبع: http://www.idc.com/getdoc.jsp?containerId=prUS41282316

امیر قربانعلی / آداک فن آوری مانیا

کلمات کلیدی
  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، خ فرزان شرقی، پ 33

  • تلفن ویژه: 43672 (9821+) 88193969 (9821+)
  • ایمیل: info@mania-co.com