پنج نکته کلیدی در معماری و طراحی سیستم ذخیره سازی اطلاعات

3 آذر 1395      0 دیدگاه

شرکت آداک فن آوری مانیا -فروش تجهیزات شبکه -

 

از دیدگاه مدیریتی، استفاده از سیستم هایی که از یک برند مشخص، با بستر و برنامه ریزی باز (Open Platform) و معماری همگرا (Converged Architectures) استفاده می کنند مطلوب هستند در صورتیکه کسب و کارها بدنبال سیستم هایی هستند که بتوانند آنرا خودشان پیاده سازی کنند، دیتا سنترهای تلفیقی که فقط در یک دستگاه خلاصه شوند و یا ترکیبی از هر دو. در مقابل سخت افزارهای اختصاصی همچنان قابل اعتمادترین سیستم بوده (خصوصا برای شبکه هایی که نیاز به سرعت بالا دارند) اما این دستگاه ها غالبا گران و نیازمند کارشناسان متخصص می باشند.
بنابراین اکثر متخصصان فناوری اطلاعات جهت کاهش پیچیدگی در سیستم های ذخیره سازی و همچنین بروز بودن و کاربردی بودن آن پنج سوال زیر را در ذهن خود مرور می کنند.
1. آیا ساده است؟ آسان بودن هسته اصلی تکنولوژی های ذخیره سازی جدید است. راحتی در تلفیق با سیستم های مختلف، پیاده سازی، مدیریت و ارتقاء. غالبا مراکز داده جایگاه قرارگیری ده ها هزار فناوری، بستر و دستگاه های مختلف می باشند پس راهکارهای ذخیره سازی می بایست کاملا سازگار باشند تا براحتی بتوانند در کنار سایر دستگاه ها و فناوری ها پیاده سازی شده و مورد استفاده قرار گیرند.
2. آیا براحتی مقیاس و اندازه آن تغییر می کند؟ معماری های ذخیره سازی مقیاس پذیر قدیمی بسختی تغییر می کردند و حجم آنها افزایش و کاهش می یافت. این معماری ها همواره نیازمند یک شناخت بسیار کامل و تخصصی از آینده کسب و کار و درصدهای رشد اطلاعات بوده و بتوانند ظرفیت مناسب را برای سیستم تخمین زده و آنرا پیاده سازی کنند.
3. آیا امکان پایداری بالا یا High Availability را در اختیار می گذارد؟ بهره بردن از سیستم های ذخیره سازی که بصورت مداوم و بدون وقفه بکار خود ادامه دهند و همواره در دسترس باشند برای ادامه فعالیت هر کسب و کار و سودآوری آن حیاتی و لازم می باشد.
4. آیا کارامد است؟ یکی از مهمترین اصول سیستم های ذخیره سازی در کنار مجازی سازی، کارامدی سیستم می باشد. نیاز به مدیریت و دقیق سازی هزینه های اجرایی در کنار افزایش پایداری و بهره وری همواره در همه کسب و کارها وجود داشته است. به همین دلیل همواره از متخصصان شبکه و طراحان سیستم های ذخیره سازی خواسته می شود تا نرم افزارهای بیشتری را با بازدهی بالاتر با بکارگیری منابع کمتری از مرکز داده مانند برق، سیستم های خنک کننده و حتی فضا راه اندازی کنند.
5. آیا توانایی محافظت از اطلاعات کسب و کار را بصورت موثر دارد؟ از کار افتادن سخت افزار بدلیل خطای انسانی، قطعی برق یا حتی حوادث غیر مترقبه طبیعی همواره تهدیدی برای داده ها بوده و می باشند. سیستم های ذخیره سازی می بایست توانایی بازیابی بسرعت اطلاعات را داشته باشند تا بتوانند از ایجاد اتفاق های ناگوار در کسب و کار جلوگیری کنند.


به اشتراک بگذارید :

منبع :شرکت آداک فن آوری مانیا

  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، خ فرزان شرقی، پ 33

  • تلفن ویژه: 43672 (9821+) 88193969 (9821+)
  • ایمیل: info@mania-co.com