گوگل روتر جدید خود را وارد بازار میکند

25 مهر 1395      0 دیدگاه

روتر وای فای اختصاصی گوگل

به تازگی دو منبع خبری اعلام کرده‎اند که گوگل روتر وای‎فای اختصاصی خود با نام Google Wifi را معرفی خواهد کرد و این دستگاه 129 دلار قیمت گذاری شده است. یکی از این منابع خبری که قابل اطمینان بودن آن در گذشته ثابت شده است اعلام کرده که این دستگاه در تاریخ چهارم اکتبر همراه با تلفن‎های Pixel گوگل، Google Home و Chromecast Ultra با کیفیت 4K عرضه خواهد شد.

این منبع خبری همچنین مدعی است که گوگل این روتر جدید را با صفت «هوشمند» تبلیغ خواهد کرد، و احتمالا قابلیت‎هایی شبیه به OnHub خواهد داشت. علاوه بر این گوگل مدعی است این دستگاه به نسبت روترهای وای‎فای معمول از محدوده سیگنال رسانی گسترده‎تری برخوردار خواهد بود (هر چند اگر بخواهیم واقع بینانه نگاه کنیم، این ادعایی است که هر سازنده روتری آن را بیان می‎کند). اما چه مزیتی نسبت به OnHub در این روتر جدید وجود دارد که مصرف کنندگان را به خرید آن ترغیب کند؟ منبع خبری ما می‎گوید چند اکسس پوینت وای‎فای گوگل (دو یا بیشتر) می‎توانند به یک دیگر متصل شده و یک شبکه بی‎سیم بزرگ را تشکیل دهند. این مزیت بزرگی است که خیلی از مصرف کنندگان نیمه حرفه‎ای را به سمت خود جلب خواهد کرد.

متاسفانه هنوز هیچ اطلاعی از نحوه کارکرد این روتر جدید در دست نیست، اما یک منبع خبری دیگر می‎گوید دستگاه وای‎فای جدید گوگل از لحاظ کلی کمی‎ شبیه به Echo Dot آمازون است، بنابراین باید نسبتا کوچک و ظریف باشد.

احتمال این که این شایعه خبری صحت داشته باشد بسیار بالا است و نسبتا می‎توان با اطمینان گفت که گوگل یک روتر وای‎فای جدید با قیمت 129 دلار را روانه بازار خواهد کرد، و می‎توان با اطمینان بیشتری گفت که این دستگاه در چهارم اکتبر همزمان با Google Home عرضه خواهد شد، چرا که به نظر می‎رسد قرار است از این دستگاه به عنوان بخشی از تجهيزات هوشمند سازی خانگی استفاده شود. اما در مورد قابلیت یکپارچه سازی چند دستگاه به عنوان یک شبکه بی‎سیم گسترده هنوز مشخص نیست که آیا گوگل قصد دارد این قابلیت را در همان ابتدای معرفی ارائه کند و یا در مرحله نهایی و به مرور این قابلیت توسط گوگل ارائه خواهد شد. همچنین با توجه به سابقه درخشان گوگل در معرفی قابلیت‎های نرم افزاری، به احتمال زیاد این دستگاه نیز از یک پلتفرم نرم افزاری کاربردی قوی برخوردار خواهد بود.
خلاصه این که: فعلا برای خرید OnHub عجله نکنید، زیرا ممکن است به زودی پشیمان شوید.


به اشتراک بگذارید :

منبع : مجله خبری شبکه

کلمات کلیدی
  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، خ فرزان شرقی، پ 33

  • تلفن ویژه: 43672 (9821+) 88193969 (9821+)
  • ایمیل: info@mania-co.com